
Tak přátelé a kamarádi, nastal čas rozjet si menší kampaň...je nás dost - moje větší maličkost, Oskar, Fredy, Marek a Luky a bratranec Vlada. To je ideální. Jednoho až dva lidi jsem ještě ochoten přibrat, pokud o někom víte, ale není to nutné. V pátek (17.2.2012) jsme se sešli skoro všichni a probrali co a jak ohledně kampaně.
Neřešilo e toho málo a já to tak nějak shrnu - abyste měli všechny podstatné informace a naše hraní bylo zajímavé a dobré. Protože chceme trávit náš čas nějak konstruktivně, že?
Ohledně hry
Jsme mluvili o tom, že se bude hrát taková "middle fantasy" Tedy žádné divočiny tak typické pro DnD (to se týká hlavně hráčských ras). KOuzelné předměty budou dostupé, ale nebudete je získávat úplně za všechno a všude. Až se rozepíšu o světě, pochopíte, že svět je nastaven spíše jako chudší a temnější, než na jaké je DnD zvyklé.
Co se povolání a přesvědčení pro vaše postavy týče, je libovolné úplně všechno, ale opět doporučuji si pořádně pročíst informace o herním světě...mohlo by nastat jisté překvapení a vzplanout pár inkvizičních hranic.
Pozadí postav netřeba hrotit, promyslete si jen to, proč je vaše postava na cestách a hledá dobrodružství - obživa, útěk a podobně. To nechám na vás. Klidně si nechte něco obyčejného...ale pamatujte, vším mi dáváte do ruky odjištěnou zbraň, kterou proti vašim postavám určitě použiju.
I přesto, že se bude jednat o fantasy kampaň, bude obsahovat dost středověkých reálií a podobností se středověkou Evropou. Nicméně, uvaříme si kotlík dobrých scénářů a pobijeme pár nepřátel.
Svět Poinar
Dlouho jsem přemýšlel, kam umístit začátek kampaně a jak to celé připravit. Základem je svět. Jelikož mám za dlouhá léta svého hraní již jeden svět kompletně připravený a promyšlený, je jasné, že se bude hrát v něm. Poinar vás uvítá do své náruče. Vždy a všude píšu, že se jedná o svět, který kopíruje středověkou Evropu a to je v podstatě pravda. Oblast, ve které se bude hrát je něco mezi středověkým Českým královstvím, Polskem, Německem a okolím. Takže vám tam mnoho věcí přijde povědomých. Co se ladění světa týče, je spíše nepřátelský vůči postavám - nikdo nikomu příliš nevěří, peníze jsou důležité a zrada číhá na každém rohu.
Náboženství světa je pro lidi velmi důležité, jelikož církev je silným politickým hráčem, hlavně teď po občanské válce a rozpadu celého císařství. Kažá významější osada, městečko a tvrz má svého kněze. Kněží jsou duchovními vůdci a pastýři...ne vždy tak čistí, jak by měli být - jsou to také jen lidé. Potulní kněží jsou většinou na nějaké vlastní misi a nebo se jedná o inkvizitory. Inkvizice je poměrně silná, v tak temném a nepřátelském světě musí být. Jejím hlavním cílem je likvidace všeho kacířského - a kacíř je každý, kdo není v církvi jediného Boha. Pro naše potřeby a hlavně pro pravidla DnD, kde je opravdu hodně bohů můžeme za Boha považovat každé kladné božstvo - uvažujme nad nimi jako nad aspekty. Záporná božstva a jakákoliv neoficiální víra je vírou v ďábla a tedy nelegální. Jelikož inkvizice nemá takovou vojenskou moc, skládá se církev ze třetí složky - různých rytířských řádů. Ti jsou mocnou pěstí církve.
Svět je feudální - šlechta má pravomoci a samozřejmě může ledasco a nikdo jí nešlápne na krk. Jelikož došlo k posunu, mnoho šlechticů už podniká a vydělává na obchodu jako měšťani. Ale pořád jsou něco více a teď, po rozpadu císařství se mnoho z nich cítí jako vládci svého malého území. Vypadá to, na blížící se období neklidu a válek.
Rasy nebudu řešit nijak podrobně, zmíním se jen o těch významných - Lidé jsou veličinou světa, jsou všude a je jich nejvíce. Proto se cítí nejdůležitější. Trpaslíci a hobiti s nimi celkem dobře fungují. Hobiti jsou asimilováni a mezi lidmi spokojení, trpaslíci mají svoji historii sporů s lidmi, ale dnes je vše v poklidu. Elfové nejsou nejoblíbenější, hlavně proto, že jsou druhou významnou veličinou pro svět a jako jediní mají stabilní císařství, které nevyvrátila ani občanská válka. Orkové, skřeti a podobné rasy se vyskytují skoro všude, nikdo je nemá rád...Z dalších DnD ras nejsou již žádné až tak důležité.
Svět smrtelníků se nazývá Přírodním světem, Středosvětem a podobně, okolo něho jsou další čtyři až pět rovin existence - Vílí divočina (domov Eladrinů a magických stvoření), Stínopád (temný opak Vílí divočiny, domov duší a mrtvých). Tyto dva světy jsou kopiemi Středosvěta. Pak je zde Elementální chaos (domov elementů a Prvotních bytostí) a Astrální moře (domov božstev a jejich avatarů).
Proteď jsou to všechny informace, co mě pro vás napadají. Dotazy a vše do skupiny na FB. Jakmile mi něco napadne, hodím vám sem další článek. Připravte postavy, nažhavte kostky a jde se hrát!