
Jedná se o překlad staršího článku (31.7.2008) z série "Steal this hook" od Roberta Wiese. Překladatelm je váš kámoš Zrzavec :)
Civilizovaný svět se změnil v nebezpečné místo s několika "bezpečnými body civilizace" okolo kterých jsou pustiny plné monster a nebezpečí. Nerath padl před dávnými lety a válka Krvavých kopí (bloodspear war) zdevastovala celé okolí a velké části Nentirského údolí. Do této kapsy civilizace byla umístěna tvoje družina na kampaň. Svět stojí a padá s hrdiny ze tvé družiny, vše záleží na nich a jejich statečnosti.
Takhle to zní jako parádní intro k postapokalyptickému filmu, že? Předchozí odstavec i zohleďnuje novou koncepci světů a prostředí pdo DnD. Každé prostředí nyní má mnohem více prostoru na dobrodružství a nebzpečná setkání. Tento měsíc (heheheh, tak to jo no brácho - poznámka Zrzavce) se podíváme na hrozby pocházející z divočiny.
Otroci Drowů
Vývěska se objevia v centru města Fallcrest a okolních místech. Stojí na ní: "Winterhaven potřebuje pomoc! Prosím pijďte než všichni zmizí." To je vše co slova psaná na hrubém pergamenu říkají. "Setkáme se v Modrém měsíci dnes večer, pokud máte zájem. Tam se dozvíte více o této tragédii" je napsáno dole na vysvětlení.
Hodem d100 nebo vlastním výběrem zvol:
00 - 40: Lidé z Winterhavenu jsou unášeni Drowými nájezdníky. Ti na město útočí přes Cairngormské vrcholky (nebo cestou pod nimi) a unášejí lidi do Podtemna tunelem severně od Winterbole.
41 - 55: Drowové spolupracují s Bugbeary a podobnými otrokáři od místa nazývaného Stone March. Některé ze zajatců těmto zloduchům přenechávají jako otroky nebo potravu případně na výměnu s dalími humanoidy.
55 - 65: Lidé v Winterhavenu cítí silnou touhu vyrazit do Cairngormských vrcholků a hledat zlato. Tyto touhy jsou magické a k lidem se dostávají prostřednictvím snů. Postižení lidé opouštějí město okamžitě poté, co se probudí a již o nich nikdo neslyšel...
65 - 85: Kdesi v Cairngormských vrcholcích se usídlila Wyverna nebo drak a loví lidi. Případně může za mizením lidí stát Mind flyer, který ovládl zlatý důl a nyní zotročuje obyvatele aby pro něj težili zlato a pracovali.
86 - 00: Lidé mizí protože se objevují povídačky o drowích nepřátelích a někdo rekrutuje obyvatele jako vojáky proti armádě temnot. Ne všichni obyvatelé se o tomto dozvěděli, protože ten, kdo staví armádu nechce vyvolat paniku...
Co se stalo v Hammers Deep?
Sedíc před jednou z hospod na Hammerfastském okraji, vidíte trpaslíka jak se lopotí k městu. Ušel ještě kousek a pak padá vysílením k zemi. K místu kde sedíte doléhá jeho vysílené bublání "Trpaslíci pryč...Trpaslíci pryč". Vypadá jako kdyby se snažil na něco si vzpomenout. Je stoprocentní, že bez pořádného léčení nepřežije víc než pár minut. Podívá se vaším směrem, doplazí se k vám a začíná vyprávět. Jeho povídání je panicky rychlé, jako kdyby na dokončení příběhu závisel jeho život...
"Hluboko dole, pod Dawnforgeskými horami leží trpasličí doly na vzácné minerály. Trpaslíci odtamtud obchodují s Hammerfastem i zeměmi na jih. Jedno z jejich hlavních sidel se jmenuje Hammers Deep. Když jsem tam dorazil před pár dny, našel jsem celé místo opuštěné. Nikde žádná těla, žádní trpaslíci, žádná zvířata, ani živáčka. Když jsem j hledal, slyšel jsem velké bytosti pohybovat se tunelem nahoru. Vydávaly funění, vrčení a vytí a další strašidelné zvuky. Utekl jsem. Běžel jsem rychle jako peklo samo. A musím vím říct něco mě pronásledovalo. Létajíí stínová bytost mě napadla jak jsem se dostal do údolí. Utekl jsem jim. Před pár stovkami yardů mě dohnali a napadli znovu. Už jsem nedokázal utéct. Polomrtvého mě nechali ležet...a mě se podařilo dojít až sem...
Vyber si nebo zvol náhodně (d00) prvky příběhu:
00 - 35: Město bylo napadeno nemrtvými bytostmi ovládanými mocným duhem nebo lichem. Obyvatelé byli vyhnáni. Každá živá bytost byla sežrána nebo vyhnána z města. Přesto se jich tam pár dokázalo ukrýt az atím přežít...
36 - 50: Dávná věštba určila, že jednoho dne bude celé město zaplaveno lávou a lidé se dozvěděli díky znamením svých bohů o tom, že proroctví se naplňuje. Všichni odešli, nenechali v městě ani zvíře. Destrukce zatím nepřišla a trpaslík utekl z opuštěného města...
51 - 60: Do města se dostala nemoc...a začalo šílenství. Lidé se pustili jeden do druhého. Velké krveprolití nastalo. Po masakru se do mesta dostali mrchozrouti a vsechny zbytky uklidili. Všude po městě je vidět, co se stalo...ale to starý trpaslík ve svém vyprávění zapoměl. Útěk z města ho vyděsil a také zbláznil. Po pořádné léčbě si možná vzpomene na víc.
61 - 75: Démoni se dostali do města díky tomu, jak hluboko trpaslíci kopali nebo možná proto, že v těch místech bylo slabá hranice mezi realitami. Možná to byl Čarodj nebo černokněžník, který otevřel portál a démony přivedl do města. Démoni se probojovali celým městem a pobyli všechny a všechno. Možná jsou ještě pořád ve městě a dostanou se na povrch ve chvíli, kdy do oblasti dojdou postavy. Horda démonů by mohla být závažným problémem pro celé Nentirské údolí, nejen postavy.
76 - 85: Lidé města jsou tam stále, jako duchové, kteří nemohou být spatřeni. Prošli hranicí mezi touto realitou a realitou duchů, čekají na pomoc. Mají jen omezené možnosti komunikace s okolním světem a tak to může vypadat jako útoky a strašení.
86 - 00: Drak se probudil pod městem...došel nahoru a udělal si tam své doupě. Proto je město opuštěné.
Winterbolské strašení
"...a tak se stalo, že moje sestřenice žije v Nenlastu. Taková menší vesnička nahoře u jezera" povídá ženština, která si přisedá k vám v jedné z fallcrestských náleven. "Není tam víc než sto hlav, v té vesnici. Před válkou Krvavých kopí byla větší, stejně jako většina osad tady všude, nebo ne?" Mrkne na vás "Moje sestřenice ale potřebuje pomoc, proto jsem s vámi chtěla mluvit" jak mluví, mávne na hostinského, ať vám přinese další rundu.
"Nenlast je jižně od Winterbolského lesa, východně od jezera Nen. Jediné čím se tam živí je rybolov. No, nic moc vzrušujícího, co? Nechápu, proč tam ta chuděra pořád zůstává Hlavně teď, když se tam objevilo to strašení. Nebo alespoň drahá sestřenka chce abych věřila, že tam straší. Psala, že v lese něco ožilo. Prý se odtamtud ozývají hrozivé zvuky každých pár nocí. Podle mě tam v Nenlastu jenom moc chlastají. Ale jeden nikdy neví, že? Ráda bych, abyste se tam vypravili a okoukli to, pořád je to moje sestřenice, ne? A komu by měl člověk pomáhat, když ne rodině?"
00 - 35: Rámusení pochází od lesního kultu, který obětovává magické bytosti zlému bohu nebo démonu. Kult si dává pozor aby se vyhnul nenlastským, ale nikdo si neuvědomil že nářek obětovaných bytostí je slyšet tak daleko. Pokud si to kultisté uvědomí, podpoří legendu o strašení aby nenlastké vyhnali.
36 - 45: Zvuk je způsoben boji mezi trenty a dalšími bytostmi o kus lesa. Elfové a Eladriné se snaží válce zabránit, většinou se dostanou mezi bojující strany a jsou zabíjeni všemi.
46 - 65: Duch muže zabitého zeleným drakem nebo třeba zlým satyrem straší po lese. Nemůže opustit realitu smrtelníků dřív, než jsou splněny některé z podmínek jeho odchodu.
66 - 75: Rámusení pochází od skupiny orků z kmene Krvavých kopí, kteří se usadili takhle daleko na východě. Rámus, který je pokládán za strašení dělají aby obyvatele Nenlast uzastrašili a udrželi od svých doupat. Jakmile posílí, mají v plánu napadnout a ovládnout vesnici. Jejich počty navyšuje i mladý zelený drak.
76 - 85: Lidé, kteří mají na svědomí zvuky a strašení dělají i ohníčky rozličných barev a podobně. Jejich okolí je vystrašeno, ale tito vtipálci si neuvědomují co všechno se může stát a co mohou přivolat. Požár lesa je to nejmenší.
86 - 00: Ať už má na svědomí strašení kdokoliv nebo cokoliv, je to pryč...zničeno trolly. Ti se usadili v lese a jsou tou pravou hrozbou. Pokud dobrodruzi nepřijdou za nimi, oni brzy přidjou do Nenlastu...