Typy hráčů podle DMG, část 1

Napsal RomiK (») 3. 7. 2009 v kategorii DnD (z oficiálních zdrojů), přečteno: 2205×
dnd-4e-logo.jpg

Všichni hrajeme RPG pro zábavu, ale z čeho pramení naše zábava a co je vůbec naší motivací ke hraní? Touto otázkou se věnuje jedna z kapitol Dungeons and Dragons 4e (Dungeons master guide). Nejen pro potřeby čtenářstva jsem se rozhodl ji přeložit a hodit sem...

Actor (Herec)

Herec rád hraje svoji postavu. v podstatě si přímo užívá vlastnosti postavy které nemají co do činění se schopnostmi a čísly, snaží se vytvořit reálnou osobu v rámci hry. Pro herce je příjemné mluvit v roli postavy s ostatními členy družiny nebo jinými charaktery v herním světě. Tento hráč velmi často popisuje akce své postavy v první osobě (stejně tak i hovoří za postavu). Herec upřednostňuje narativní prvky před mechanickými. Celkově herec přikládá velký význam motivacím své postavy před včíselnými vylepšeními.

Herec:

- Rád dělá své postavě složitá a propracovaná pozadí                                                                                         - Hraje podle motivací své postavy                                                                                                                  - Preferuje scény ve kterých může vykreslit svoji postavu                                                                                 - Často má raději sociální setkání před bojovými

Herce potěšíš (DM):

- Využívejpozadí postavy, které si vytvořil
- Připravuj setkání založenái na hraní postavy
- Občas poukaž na pozadí postavy a zapoj jej do příběhu
- Klidně hráče-herce využívej i k pomoci při tvorbě dobrodružství - nechej ho pomáhat při stavbě sociálních setkání

Ujisti se, že:

- Hráč herec nenudí ostatní hráče svým neustálým žvaněním s každým
- Dej pozor aby herec nenutil ostatní hráče "do hraní postavy" když nechtějí. Každý ať hraje dle svého, jde o zábavu.

Explorer (Průzkumník)

tent otyp hráče má na hře nejraději objevování nových míst, procházení světa a zkoumání jeho zákonitostí. Na takovéhoto hráče platí příslib zajímavé herní lokace či kultury. Průzkumník chce zjistit co všechno herní svět nabízí, chce to v roli postavy vidět a zažít. Často klade důraz na správná jména a kulturní zákonitosti. Občas je zaujat i zápletkou hry či motivacemi své postavy (Průzkumník je blízko k herci a vypravěči). tento typ hráče udržíš ve spokojenosti hraním v neustále nových a hlavně zajímavých lokacích.

Průzkumník:

- často vyhledává nové věci v herním prostředí
- rád objevuje tajné věci, hledá ztracené předměty a informace o herním prostředí
- Užívá si prostředí stejně jako jiní atmosféru či souboj
- Zápletku posunuje dopředu, protože chce rychle vidět co je "za rohem"

Průzkumníka potěšíš (DM):

- Do setkání vkládej prvky, které je nutno prozkoumat.

- Odměňuj získané speciální informace či alespoň snahu o hledání zajímavostí
- Bohatě popisuj prostředí, používej dobré mapy a dolší pomůcky během hry
- Klidně jej zaměstnej jako hlavního družinového reslíře map

Ujisti se, že:

- Průzkumník nepoužívá získané znalosti k získání výhody nad ostatními hráči
- Nenudí a nevyčerpává ostatní hráče svojí žízní po detailech (inu, všeho moc škodí).

Instigator (Provokatér)

Provokatér má rád, když se něco děje. Nemá příliš hlavu na opatrné plánování a taktické hraní, raději jde rovnou na věc a vyprovokuje děj. Hraje stylem "vidím truhlu s pastí, tak schválně co se asi stane, když ji otevřu?". během hry klidně provokuje důležité nehráčské postavy, kldně otevře další dveře v jeskyni a přivede tak do již těžkého boje další nepřátele. Provokatér velmi rád riskuje a proto občas dělá i velmi špatná rozhodnutí pro ostatní hráče.

Provokatér může být nechtěným členem v družině, ale občas je pro ostatní i zábavný. S ním v družině se věci málokdy zastaví na mrtvém bodě. Mnohá dobrodružství by bez tohoto typu hráče upadla v zapomění.

Provokatér:

- Udělá vše proto, aby se něco dělo
- Mnohdy hloupě riskuje a tím přivádí do nebezpečí i zbytek družiny
- Většinou si užívá souboje. Nemá rád, když se nic neděje.
- Udělá jakoukoliv hloupost, když má dojem, že se nic neděje

Provokatéra potěšíš (DM):

- Vkládáním předmětů, setkání a situací, kde se může pozitivně uplatnit jeho povaha
- jeho hloupé chyby dokážeš otočit tak, aby se druina dostala do riskantní situace, ale zároveň jsi nepozabíjel ostatní postavy
- Vkládáním nebojových setkání ve kterých budou stejné postavy jako je ta jeho

Ujisti se, že:

- Zbytečně nezabiješ zbytek skupiny
- Provokatér neútočí proti zbylým hráčům a jejich postavám

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Miška z IP 85.160.15.*** | 3.7.2009 14:34
Paráda, hned využuju do přednášky smile
| 3.7.2009 14:57
Přečti si celý DMG pokud děláš nějakou takovouhle přednášku...nebo aspoň první část, v tomhle je naprostu úžasně napsaná smile
Jinak dobrá práce romane, jednou jsme to taky začal překládat, ale skočnil jsem, nevim ani jak daleko jsem se dostal... smile
| 3.7.2009 15:00
Jo, a ještě něco, až bude článek kompletní, byli by možná i fajn aby si každej hráč popravdě řekl kdo je (klidně i víc než jeden typ, ale zas to nepřehánět) a říct to vypravěči, on si potom ejhle udělá lepší obrázek jak co připravovat smile
RomiK z IP 85.70.4.*** | 3.7.2009 15:04
Jenže ono to předpokládáš, že hráči mají tendenci o hraní přemýšlet a třeba mluvit. Sám vidíš, že ne vždy tomu tak je. Pro hráče, kteří něcodělají vždy dělám něco speciálního, zbytek dostává jen to, co já připravím smile

Miška dělá trošku jinou přednášku, ale tohle využije smile
kafe z IP 89.102.123.*** | 3.7.2009 16:32
juchůůůůů, už jsem se našel....instigatorsmile
RomiK z IP 85.70.4.*** | 3.7.2009 19:33
v tom případě jsem docela rád, že vlastní komentář Instigatora jsem nezahrnul...Osobně tento typ považuji za škodlivý v družině smile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel deset a šest