Hráči podle DMG, část 2

Napsal RomiK (») 8. 7. 2009 v kategorii DnD (z oficiálních zdrojů), přečteno: 1038×
dnd-4e-logo.jpg

Druhým a předposledním dílem pokračuje náš exkurz do Dungeons master guide a amerického rozboru hráčů. V tomto díle si projdme zbávající skupiny a ve třetím díle tento přeložený článek okomentuji.

Power gamer

Tento typ hráče si ze všeho nejvíce zakládá na získávání úrovní a posilování své postavy skrze získané úrovně. Nepřátele likviduje hlavně proto aby od nich získal jejich majetek a ten použil proti budoucím nepřátelům. Majetek a výbava se musí pravidelně zlepšovat. Hraní postavy nebo příběh je sekundární, nejdůležitější na hře jsou silné dovednosti a mocné magické předměty. každý hráč má v sobě trošku tohoto typu. V podstatě i princip samotného DnD stojí na tom, že postavy se zlepšují, stávají silnějšími a tedy zvládají dokončovat i obtížnější úkoly. Nic není špatného na tom, když si hru užíváte skrze čísla a dovednosti své postavy.

Power gamer...

- Optimalizuje si svoji postavu hlavně na bojová setkání (číselně)

- Zajímá se o lepší vybevení pro svoji postavu

- Tráví méně času příběhem a hraním postavy

- Preferuje souboje před ostatními herními elementy

Power gamera potěšíš (DM):

- Roleplayingové elementy odměňuj zkušenostmi, jako kdyby hráč splnil nějaký drobný úkol.

- Používej magické předměty, které mohou postavy získat

- Dodávej nové a nové možnosti pro využití předmětů a schopností postav

- Vkládej setkání, která vyžadují využívání číselných atributů postavy

Ujisti se, že:

- Tento hráč není o mnoho silnější než zbytek družiny

- Nesnaží se získat víc než ostatní

- Nekazí zábavu ostatním hráčům svými akcemi

Slayer (Zabiják)

Zabiják je velmi podobný typ jako Power gamer, ale je mnohem jednodušší ho uspokojit - stačí stavět do cesty nepřátelé, které je možno zlikvidovat. Možná se chce jen cítit bezpečně, možná mocně - každopádně nepřátele ve svém okolí nenechává dlouho naživu. Boje jsou v DnD velmi důležité. Hra může obsahovat i nějaké další aspekty, ale ty jsou pro zabijáka nedůležité. Velká část hráčů má DnD ráda pro jejich taktická pravidla. Mbnoho z nich rádo mlátí padouchy, zabiják to přímo vyžaduje.

Slayer (Zabiják)

- Optimalizuje hru podobně jako Power gamer

- Občas dělá jednoduchá rozhodnutí aby se dostal rychle do pořádné akce

- Tráví méně času příběhem a hraním postavy

- Chce bojovat s nepřáteli co možná nejčastěji

Zabijáka potěšíš (DM):

- Vložením nečekaného střetnutí do hry, když začíná být znuděný

- vkládáním jednoduchých i složitých bitev do hry

- Detailně popisuj jak vypadají zabijákovi akce, případně reakce protivníků

- Klidně tohoto hráče nechej sledovat iniciativu během boje. Tobě to pomůže ajeho to potěší (více vtáhne do souboje)

Ujisti se, že:

- zabiják neničí dobrodružství tím, že všechny a všechno zabíjí.

- Neshazuje sociální a jiná setkání v touze po dalším boji

Storyteller (Vypravěč)

Tento typ hráče považuje narativní složku hry za tu nejdůležitější. Hlavní jsou pro něj motivace postavy, popisy jejích akcí a podobně. hru vidí jako pokračující kroniku žijícího fantasy světa a on se těch příběhů účastní a chce vidět kam až budou pokračovat. Pro Vypravěče jsou pravidla jen prostředkem k udržení hry v mezích. tento typ hráče věří, že pokud se střetne narativní a pravidlová složka hry, zvítězí narativní. Pokračující příběh je důležitější než motivace postav.

Storyteller (vypravěč):

- Velmi často dělá propracované pozadí pro své postavy

- Tvrdě pracuje na tom, aby jeho postava parfektně zapadlado prostředí příběhu

- Miluje dramatické a napínavé scény

- Preferuje dobrodružství, která obsahují alespoň nějakou zápletku

vypravěče potěšíš (DM):

- Zapracováním jeho pozadí postavy do probíhajícího hraní (případně kampaně)

- Neboj se používat jeho propracované pozadí k definování prostředí a cozích postav. Proto to vypravěč všechno připravil

- Do každého herního dobrodružství vkládej alespoň nějakou zápletku

- dohodni se s ním a nechej ho vést kroniku vašich herních sezení

Ujisti se, že:

- Nesklouzává k tomu, že na sebe strhává všechnu pozornost během hry

- Nediktuje ostatním hráčům své vize a preference ohledně hraní

Thinker (Myslitel)

Myslitel nadevšechno miluje přemýšlení o zápletce příběhu, její pomalé rozplétání a dělání opatrných rozhodnutí kam dál. Velmi si užívá plánování opatrných akcí založených na minimálním risku a maximálním zisku. vyřešení zápletky přes geniální plánování je pro Myslitele mnohem důležitější než vyřešení roleplayiovou či bojovou cestou. V pravdě řečeno, Myslitel může být velmi užitečným taktikem v brutální bitvě.

Thinker (Myslitel):

- Bere každé setkání jako logickou hádanku, kterou musí vyřešit

- Volí své akce velmi opatrně, pro pozdější výhody

- Je poměrně spokojený, pokud dosáhne úspěchu bez zbytečného dramatu a komplikací

- Preferuje trávení času plánováním před hrdinskou akcí

Myslitele potěšíš (DM):

- Vkládej setkání (nebo přímo do setkání) problémy, které je potřeba vyřešit

- odměňuj taktiku a myšlení i ve hře

- Občas nechej jejich chytrý plán vyjít bez komplikací

- Klidně si od něho nech poradit ohledně nějakého úkoli, jeho řešení a podobně

Ujisti se, že:

- neříká ostatním hráčům co mají dělat

- Nezastavuje hru neustále za účelem promyšlení dalšího kroku

A Watcher (Divák)

Divák je občasný (i pravidelný hráč), který si chodí zahrát hlavně pro setkání s přáteli. často se stydí mluvit a hrát, občas je jen líný a raděj itedy hru zúčastněně sleduje. Chce se účastnit hry, ale nepotřebuje se do ní hluboce vcítit. Celkově nepotřebuje pravidla ani čísla, hra je pro něho pouze prostředek jak se setkávat s přáteli.

A Watcher (Divák):

- Hraje aby byl součástí družiny. často chodí ještě před začátkem hraní a povídá

- Není tolik vcítěndo hry, pomáhá udržet ostatní hráče v klidu

- Často zaplňuje pomyslnou díru v herní skupině

Diváka potěšíš (DM):

- Nikdy ho nenuť být více vcítěný do hry než chce on sám

- Věz, že on je spokojený se svým statusem diváka

- Trošku ho "nakopni" pokud si myslíš, že to je potřeba a pomůže mu to při hře

Ujisti se, že:

- Neruší ostatní hráče sledováním TV, hraním počítačových her nebo surfováním po webu

- Neodchází od stolu v závažných situacích

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Terík z IP 85.71.172.*** | 13.7.2009 10:49
Ahojik. Tak jsem si přečetla první i druhou část a jsou to výborné článkysmile
Ale pořád nevím, co jsem... Možná nějakej mix smile
A na některé to sedí jako prdel na hrnec, viz Fredy a powergamersmile
RomiK | 13.7.2009 18:05
Zdarik pani Terik smile Troufl bych si tvrdit, ež v každém je mix a u některých viditelněji převažuje jedna složka - k tomu jsi požila nejlepší možnou metaforu smile Dík ti za ní a díkec za koment.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a šest