
Konečně, po letech jsem si opět našel čas a náladu a vrátil se k hraní klasického stolního RPG. Bloudění ve tmě nevědomosti ukončil solidní herní systém DnD 4e. Důvodů je pro to několik - jednoduchý a přehledný, hodně materiálů a pořád zaplacený builder. A pak i to, že dle nálady se dá hrát víc příběhově a nebo víc deskovkovým stylem. Záleží na lidech.
Jako den na vyzkoušení si pravidel a i jako ideální den na seznámení hráčů se nahodila sobota (25.2.2012). Sešli se téměř všichni, i přes narychlo domluvenou akci. A tak se začalo mastit...
Co se stalo ve hře?
Dohodly se nějaké ty podmínky hraní a pak se na to vletělo. Družinka se skládá z trpasličího válečníka, drowského lukostřelce a léčitele, člověka artficiera.
Vesničku na hranicích Švertských vrchů a Temnolesa nebylo třeba nijak zásadně představovat. Na skalce nad ní se tyčí tvrz patříí proradnému baronu Wolfovi (v jedné starší kampani figuroval on a jeho syn). Družina, ubytovaná v hostinci se doslechla o jakémsi církevním pracovníkovi - Jošim. Ten prý shání žoldáky na nějakou prácičku.
Joši vysvětlil družině svoje povolání - brouzdá po hřbitovech a přivolává mrtvé. Najatí žoldáci mají za úkol tyto povstanuvší nebožtíky poslat opět do hrobu. Důvodem je neklidný spánek a předcházení problémům. I přes nějaké výhrady a pátrání po tom, nakolik je tato činnost legální družina práci přijala.
S místním knězem obhlédli hřbitov, vytipovali lehce spící nebožtíky - opilý sebevrah, mladiství zabiják a matka co zabila svých osm dětí. Jakožto i vojáci, kteří padli v občanské válce. Večer se všichni vypravili na hřbitov znovu a začalo se pořádně hrát.
Jelikož se jednalo o přípravné herní sezení a seznámení s pravidli, více se bojovalo než hrál příběh.
Jako první souboj byli nemrtví vojáci. Lehká potyčka na ukázku boje postav proti přesile minionů. Hned bylo po všem a každá z postav si udělala svůj první zářez v této kampani. Následně povstal opilý sebevrah. Boj začal být tužší - jeden protivník, silný a brutální. Ale i zde byl další zářez pro družinu. mladistvý zabiják nebyl těžký.
Speciální taktické setkání reprezentovala maminka, kolem které poskakovalo osm dětiček. Postavy bojovali a zjistili, že mamku nelze zranit, až po smrti posledního děcka došlo i na vražedyni...
Po splnění práce na hřbitově si postavy došli na tvrz pro odměnu a baron je najal na novou práci - kdesi v okolí řádí lupičská tlupa koboldů...a zde začíná naše pravá kampaň.